Na rynku pojawia się coraz więcej producentów perfum. Każdy z nich chce stworzyć produkt wyjątkowy, już na ten moment można powiedzieć, że istnieje nieskończona ilość kompozycji zapachowych. Czym się kierujemy, wybierające ten odpowiedni zapach dla nas? Czy flakonik w którym znajduje się zapach może zmienić naszą decyzję? Które flakony perfum najlepiej odzwierciedlają charakter swoją zapachową zawartość?

Wygląd flakonu

Faktem jest, iż każdego roku pojawia się około tysiąca nowych zapachów. Aby mieć szansę na pozostanie na rynku przez dłuższy czas, muszą zostać popularne. Producenci chcą przede wszystkim, aby klient zwrócił uwagę na perfumy. Zwrócenie na nie uwagi maksymalizuje szansę sprzedaży i zarobku. Poszukując perfumy od razu zwracamy uwagę na ich opakowanie. Dopiero rzut oka na flakonik pozwala nam podjąć decyzję o przetestowaniu danego zapachu. Oryginalny flakon powinien przede wszystkim oddawać zawartość flakonu. Jednak do tego mamy również dodaną wizję marketingowców. Każda część flakonu ma wpływ na naszą decyzję. Zarówno jego wielkość jak i kolor, kształt czy nawet materiał z którego jest wykonany.

Są producenci perfum którzy ściśle trzymają się tworzenia perfum zamkniętych w eleganckich i klasycznych flakonach. Prostota liczy się dla nich najbardziej. Są to producenci tacy jak Chanel. Ich klasa jest już reklamą samą w sobie. Część producentów perfum tworzy jednak flakony które mają wybijać się z grupy. Często jednak idzie to w stronę kiczu. Są też flakony stworzone dla perfum w wersjach limitowanych. Flakony dla takich wyjątkowych perfum, które na półkach sklepowych są tylko przez krótki czas, muszą być na tyle intrygujące, że przyniosą szybki zysk.

Wyjątkowe flakony

Obecnie na rynku jest taki przesyt najnowszych perfum, że trudno zdecydować się na konkretny zapach. Każda gwiazda, celebrytka, piosenkarka czy aktorka chce mieć swoje perfumy. Do tego dodajmy również już istniejące firmy kosmetyczne czy wielkie domy mody. Każdy z nich chce mieć na rynku swój wyjątkowy produkt. Część firm pozostaje wierna jednej stylistyce flakonów. Takim projektantem jest Marc Jacobs. Jego zapach “Dot” możemy podziwiać we flakonie, którego kolorystyka nawiązuje do biedronki a jego korek do motyla a całość ozdobiona jest kwiatami. Zapach “Daisy” odniósł wyjątkowy sukces dzięki uroczemu flakonikowi ozdobionymi stokrotkami. Kwiatowy motyw na flakonach pojawia się w kolejnych zapachach Marca Jacobsa, takich jak “Lola” i “Oh, Lola!”