MLM, zwany marketingiem wielopoziomowym czy marketingiem sieciowym niewielu osobom z czymkolwiek się kojarzy. Warto go jednak wyjaśnić, ponieważ wiele osób z pewnością kiedyś się z nim zetknęło, nie mając o tym pojęcia. MLM wywodzi się z angielskiego ‘multi-level-marketing’. Oznacza marketing wielopoziomowy, czyli strategię marketingową oraz sposób funkcjonowania firmy a także jej współpracowników, będących niezależnymi dystrybutorów. Wciąż brzmi to skomplikowanie? Może więcej skojarzeń dadzą nam nazwy firm, które pracują na zasadzie MLM, takich jak: FM GROUP, Oriflame, Amway czy Avon.

Marketing wielopoziomowy

Dzięki marketingowi wielopoziomowemu, każdy sprzedawca może budować osobistą strukturę współpracowników. Od ich obrotu otrzymuje on dodatkowe prowizje. Każda firma posiada własny plan marketingowy. Na jego podstawie wynagradzany jest każdy współpracownik. Statystyki mówią, że w Polsce sprzedażą bezpośrednią, w tym MLM zajmuje się ponad milion osób. Rynek ten wciąż rośnie. Wśród produktów oferowanych w MLM zdecydowanie największą popularnością cieszą się kosmetyki. To aż 80 % całkowitej sprzedaży towarów w MLM. Wśród nich bardzo dużą częścią są perfumy. Można stwierdzić, iż to właśnie perfumy stanowią podstawę MLM.

REJESTRACJA W FM WORLD

Zalety MLM

Jedną z największych zalet w biznesie MLM to niski koszt startu. Jedyne co musisz zrobić, to wykupić starter. Nie trzeba inwestować w lokal czy w pracowników. Sam sobie zostajesz szefem. Ogromną zaletą, przyciągającą ludzi do decyzji o starcie z MLM, to elastyczne godziny pracy. Tutaj nikt nie kontroluje co i kiedy robisz. Wszystko ustalasz sam i za wszystko sam jesteś odpowiedzialny. Jest to również bardzo dobre źródło dodatkowego zarobku. Nawet jeśli posiadasz stałą pracę, nic nie ogranicza Ciebie przed startem z biznesem MLM. Dzięki takiej sprzedaży, można sobie dorobić do pensji z etatu. Ogromną zaletą jest również wsparcie od liderów grupy.