Artykuł, który czytasz to dalsza część poprzedniego artykułu o nazwie: „Czy kupować Perfumy w drogeriach?” Zapraszamy do zapoznania się z tym tekstem.

Koszty związane z wyprodukowaniem pełnowartościowych perfum to groszowe inwestycje. Cały flakon perfum wraz z zapachową zawartością opakowany w ładny kartonik raczej nie kosztuje więcej niż 5 zł. Uśredniona wartość produkcji perfum wynosi od 2 do 5 zł. Resztę tej kwoty stanowi grupa pośredników > producent > dystrybutor > Sklep – którzy poza kosztami kampanii reklamowej, utrzymaniem magazynów, osób pracujących itp. muszą również zarobić własną marżę.

Czy warto kupować perfumy w drogeriach

Ceny w przypadku zakupu perfum w drogeriach wynoszą kilkaset złotych. Dla wielu osób jest to nieopłacalne rozwiązanie i decydują się na tańsze produkty. Czy w tej sytuacji cena gra kluczową rolę? Otóż nie, wszystko zależy od tego czy mamy sprawdzony sklep z wysoko jakościowymi produktami. Wielu producentów perfum niestety nie przygotowuje odpowiednio zapachów tak aby były intensywne i długotrwałe. Sama technologia ważenia zapachów jest kluczowym rozwiązanie, dodatkowo kluczem może okazać się sam skład – czyli ilość koncentratów (czystego zapachu), alkoholu, utrwalaczy itp. Jeżeli na tym etapie Perfum jest źle przygotowany może być jedynie zwykłą podróbką. Weryfikacja na tej płaszczyźnie to podstawa. Gdy już znajdziemy takie Perfumy, które odgrywają swoją rolę warto sprawdzić z jakiego są źródła, czyli jaka firma je produkuje i na tej podstawie wybrać resztę zapachów. Tak naprawdę możemy znaleźć wysokiej jakości zapachy w bardzo atrakcyjnych cenach wahających się od 30 do 80zł. Ważne jest również czy kupujemy perfumy bowiem w sklepach dostępne są również inne produkty zapachowe o niższej trwałości i intensywności takie jak woda perfumowana, woda toaletowa, dezodorant perfumowany, woda po goleniu itp. Poniżej wykaz przykładowych produktów zapachowych uzależnionych od zawartości koncentratu zapachowego.

Nazewnictwo Perfum w zależności od olejków zapachowych (koncentratu)

Parfum (perfumy, ekstrakt, perfumy właściwe) – 15-30%;
Eau de Parfum (woda perfumowana) skrót EdP – 10-20%;
Eau de Toilette (woda toaletowa) skrót EdT – 5-15%;
Eau de Cologne (woda kolońska) skrót EdC – 3-8%; TM Koelnisch Wasser
Eau Fraîche (woda odświeżająca) eau de solide skrót EdS – 1-3%; TM EdS

Najczęściej na bazarach czy marketach znajdziemy właśnie tą trzecią grupę produktów: woda toaletowa czy nawet woda kolońska – które nie są tak intensywne i trwałe jak perfumy. Dodatkowo producent który je wyprodukował może nie zadbać o odpowiednią technologię produkcji w przypadku tych produktów co musimy już sami zweryfikować.

Poniżej przykładowe źródła zakupu produktów Perfumeryjnych:

  • drogerie
  • bazary, targowiska, stragany
  • Internet
  • markety, sklepy
  • ulica (stoiska)
  • sprzedaż bezpośrednia

Jest z czego wybierać, ważne tylko aby wybrać dobrze i nie nabrać się na „kiczowe” produkty. Podstawą jest zawsze czytanie co kupujemy. Na opakowaniach powinno być napisane czy te produkty to perfumy czy inne niszowe rozwiązania. Pewnym źródłem są na pewno drogerie, jednak są to również drogie inwestycje. Na pewno nie zaleca się kupowanie perfumna bazarach, targowiskach, straganach, czy stoiskach. W przypadku innych miejsc musimy po prostu zweryfikować czy mamy do czynienia z wysokiej klasy produktami. Godnym polecenie sklepem Online jest sklep Perumyswiata.pl, w którym znajdziemy wysokiej klasy Perfumy i kosmetyki w bardzo atrakcyjnych cenach.