Jak pisaliśmy poprzednio dobre kosmetyki najczęściej również sporo kosztują. Płacimy tutaj za pewnego rodzaju brend, który firma wypracowała. W takiej sytuacji sięga się po kosmetyki z średniej półki – dzięki temu mamy średnią półkę za przystępną cenę. W jaki sposób działa ten kosmetyczno-perfumeryjny rynek, że tyle płacimy za wysoką jakość? Jakie są metody na zakup dobrych produktów w niskiej cenie? Odkrywamy tajniki działania linii produkcyjnych, producentów i dystrybucji.

Niska cena produkcji

Mówi się o tym, że koszty produkcji perfum i kosmetyków biorąc pod uwagę wszystkie czynniki produkcyjne łącznie z zakupem potrzebnych składników, po koszty opakowań, koszty pracowników, koszty utrzymania hali i linii produkcyjnej czy inne koszty zwiąne typowo z produkcją –  wynoszą od 3 do 10% ceny końcowej za którą kupujemy w sklepie dany produkt. Te 10% to pewnego rodzaju maksimum, które rzadko kiedy przekłada się na realne koszty produkcji – Na tym etapie można by przyjąć średnią, która wynosiłaby w granicach 5%. To zależy w dużej mierze już od tego czy przepłacamy za markę czy po prostu kupujemy produkty nie zważając na logo. Dlaczego więc jeśli kupimy perfum w drogerii za 400zł a jego wyprodukowanie wynosi maksymalnie 20zł to tyle za niego płacimy? W końcu przystępną ceną była by granica 40-50zł.

Wysoka cena reklamy kosmetyków i Perfum

Gdy już Nasz kosmetyk czy perfum został wyprodukowany musi również zostań rozreklamowany. Te koszty stanowią około 25% ceny końcowej, którą i tak płaci klient. Bez tego takie produkty perfumeryjno-kosmetyczne nie były by w ogóle kupowane, a drogerie nie miałyby czego sprzedawać. W skrócie cały cykl kampanii reklamowej polega na znalezieniu autorytetu, najczęściej znanej gwiazdy np. filmowej – która następnie bierze udział w reklamach zarówno tych mediach jak i tych poza nimi. Cały tej marketingowy szał, który tworzy BREND na lata bardzo dużo kosztuje – w skali całej kampanii reklamowej są to koszty milionowe, a nawet miliardowe – które i tak dobrze się zwracają ze względu na długofalowość. Najlepszym przykładem jest zapach chanel no 5 dzięki któremu ten dom mody zyskał taką popularność i do dnia dzisiejszego jest to światowa TOP marka. Raz stworzony zapach chanel no 5 dobrze rozreklamowany przynosi zyski po kilkudziesięciu latach i przynosić będzie je jeszcze długo.

Dystrybucja Perfum i kosmetyków

Dystrybucja perfum to nie tak skomplikowany proces (bynajmniej w 21 wieku) jak w przypadku kampanii reklamowej gdzie ważne są detale. Tutaj ważne jest to aby transport a następnie sprzedaż przebiega jak najsprawniej. Gdy już produkt jest rozreklamowany i wyprodukowany należy przewieść go do sklepów na całym świecie. Sam transport również dużo kosztuje, no i dodatkowo sklepy, drogerie w których są sprzedawane produkty też muszą opłacić pracowników, czynsz za lokal i również same zarobić – w w taki sposób rodzi się cena na półkach sklepowych, która jako ostateczna cena dla konsumenta przeszła szereg procesów, które spowodowały, że jest ona tak wysoka.

Oszczędne rozwiązania kosmetyczne i Perfumeryjne

Oszczędne rozwiązania perfumeryjne i kosmetyczne to takie, które pozwalają produktom przejść zaraz z fabryki do ostatecznego konsumenta – czym bardziej uda się zaoszczędzić na tej drodze tym produkty okażą się być tańsze. Wszystko tutaj polega na tym czy znaleźliśmy takiego producenta. Na tym etapie warto skorzystać z Internetu. Możemy albo spróbować zakupić produkty bezpośrednio w fabryce – jednak w pojedynczych ilościach raczej jest to nie możliwe, bądź zakupić produkty w sklepach Internetowych – ten etap  najczęściej pozwala sporo zaoszczędzić. Gdy już znajdziemy swój sklep warto się jego trzymać i kupować w nim większość produktów.