Sposób żywienia to bardzo duży problem który dotyka prawie każdą osobę w dzisiejszym świecie. Globalny Problem pojawia się już w momencie produkcji gdzie mamy do czynienia z bardzo dużą ilością przetworzonych wyrobów szkodzących nam. Warto świadomie podchodzić do tego typu zagadnień i unikać przetworzonej żywności. Dodatkowo istotne jest tutaj jak bardzo z bilansu jemy dietę i zadbane odpowiednie proporcje węglowodanów, tłuszczów i białek naszej diecie.

Węglowodany i ich działanie

Coraz więcej mówi się jednak o tym, że węglowodany szkodzą człowiekowi, a jedyną korzyścią ich przyjmowania jest wprawianie organizmu na wyższe obroty. To że nasz organizm jest na najwyższych obrotach związane jest bezpośrednio z tym że posiadamy w organizmie wysoki poziom cukru we krwi i nasza insulina wytwarzana przez trzustkę zmusza komórki do jego spalenia. Skutkiem takiego działania jest to że czujemy się bardziej pobudzeni i skłonni do wykonywania większej ilości pracy. Nie jest to jednak coś naturalnego, ponieważ pierwotny człowiek żywił się głównie mięsem, a z węglowodanami miał do czynienia jedynie sporadycznie – najczęściej wówczas gdy zerwał sobie jakiś owoc z drzewa. Dopiero osadniczy tryb życia spowodował, że człowiek nauczył się wytwarzać węglowodany w dużych ilościach.

Węglowodany w sporcie

W chwili obecnej podstawą diety większości osób są właśnie węglowodany, które robią szczególną karierę w sporcie. Sportowiec przyjmujący dużą dawkę węglowodanów każdego dnia będzie miał również więcej energii na siłowni i będzie skłonny do osiągania coraz to większy efektów. Ma to jednak swoje konsekwencje ponieważ lata takiej praktyki mogą nauczyć organizm złych nawyków. Przykładem jest komputer który gdybyśmy podkręcili na najwyższe obroty, to mógłby pracować mniej lat niż ten który funkcjonowałby we własnym trybie.

Czy węglowodany są nam potrzebne?

Coraz więcej mówi się o tym że węglowodany nie są potrzebne człowiekowi. W przypadku gdybyśmy nie przyjmowali w ogóle węglowodanów z zewnątrz, to nasza wątroba będzie potrafiła zesyntezować najważniejsze węglowodany z białek. Same węglowodany są konieczne do naszego funkcjonowania ponieważ mają swoje zadania w wielu narządach naszego organizmu jednak nie ma konieczności ich przyjmowania ze względu na funkcjonalność wątroby. Coraz więcej tutaj mówi się o diecie Dukana bądź o diecie profesora Kwaśniewskiego. Obydwie z nich proponują spożywanie głównie tłuszczy jako najważniejszego czynnika energetycznego. Przypadku jeżeli nie mamy do czynienia z dietą mieszaną (przyjmowanie tłuszczy i węglowodanów) to już nie zostanie odłożony w naszych narządach, a w konsekwencji nie przytyjemy. Warto w tej sytuacji zadbać o spożywanie wartościowych białek dla naszego organizmu.